תנוחות אסורות ביוגה בזמן הריון

זה נכון שיש אסכולות שונות, וכל אחת מעודדת או אוסרת תנוחות מסויימות בזמן הריון. אפרט כאן תנוחות שאני יודעת שאסור, וגם את הסיבה להן, כך שכל אחת תוכל לבחור מה היא רוצה ומה היא לא רוצה לעשות.

באופן כללי, למי שלא תרגלה יוגה לפני ההריון לא כדאי להתחיל עם תנוחות מורכבות דווקא בהריון (למשל- תנוחות הפוכות וכפיפות חזקות לאחור), מי שמתרגלת באופן קבוע יכולה להמשיך בהתאם לתחושה האישית.

1. אודיאנה באנדה (Uddiyana Bhandha, Uddiana Bandha) – אסור אסור מהיום הראשון של ההריון. תנוחת כיווץ כל שרירי הבטן, לא מעודדת הריון, מעודדת ניקיון של חלל הבטן בכלל ושל מערכת העיכול בפרט.

2. עצירות נשימה למיניהן – לא מומלצות בכלל. אם את כבר מתרגלת קפלאבטי, את יכולה להמשיך לתרגל את זה עם הקשבה מקסימלית לגוף. כל גוף מגיב אחרת הרי. אודיאנה באנדה גם משלבת עצירת נשימה, וזוהי עוד סיבה לא לתרגל אותה מהיום הראשון של ההריון.

3. תנוחות שיוצרות עומס על הבטן. זה זמן ליצור תקשורת אחרת עם הגוף ולעשות הרבה מרחב, בגוף, בנשימה ובנשמה לעובר.