תרגילי בטן בהריון

אז ככה, תמיד מפחידים אותנו – תזהרי על הבטן בהריון, כל מכה זה מסוכן, תזהרי על הבטן בהריון, אם את עושה ספורט אז אל תשכבי עליה, תזהרי שלא יהיה לך בקע בשרירי הבטן ,אל תפעילי את שני השרירים המקביליים ביחד…

אני מתעמלת 3-4 פעמים בשבוע. בקביעות, לפני ההריון, וגם עכשיו, בשבוע 26. אני עושה יוגה ופילאטיס. בחדר ההלבשה שאלו אותי בנות – אבל איך עשית איתנו את השיעור? זה לא מסוכן לעשות תרגילי בטן בהריון? אז עניתי – מה שמסוכן זה להפעיל את שני השרירים האורכיים של הבטן בבת אחת, זה יכול לגרום לבקע. כל שאר התרגילים אינם מסוכנים ואפילו מבורכים. על זה מישהי ענתה לי – "כשאני שומעת שזה מסוכן להפעיל חלק משרירי הבטן, אני לא מפעילה בכלל, כדי לא לקחת סיכון".

זה נכון שבגלל שהשיעורים שאני הולכת אליהם הם לא יעודיים להריון, אני צריכה לשים לב יותר לתרגיל, האם הוא בריא לי, איך אני מרגישה, מה התרגיל עושה לי וכולי. ולכן מדי פעם אני גם מדברת עם המורות שלי לפילאטיס וליוגה, מספרת להן על תופעות שקורות, ובודקת אם הכל נורמאלי. לדוגמא, יש לי בטן ממש משולשת, כשאני עושה שריר… זה ממש הפחיד אותי בהתחלה, היא ממש בצורת פירמידה. ואז הראתי את זה לשתי המורות שלי, ולשתיהן זה נראה נורמאלי….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *